tirsdag den 2. marts 2010

2. dag i mit nye liv

Så oprandt dagen hvor min barsel er slut, øv! Nu kan det virkelige liv begynde. Eller det vil sige at jeg skal gå hjemme nogen tid endnu og være dagplejemor for Alfred og hans ven Jonas. Det skal nok blive spændende, for det er fuld knald på Jonas og knap så meget knald på Alfred, og så sover de fuldstændig forskudt, men det må jeg se om jeg ikke kan vende dem af med.

Det med at være dagplejemor er allerede lidt af en udfordring. Af kommunen får man tvillingebarnevogn og forskelligt tilbehør til den og selvfølgelig bleer. Så skulle man tro at det kunne organiseres lidt, så alt kunne komme mere eller mindre på en gang, men sådan fungerer det ikke.

Barnevognen fik jeg i torsdags, og fordi jeg ikke har noget sted hvor jeg kan stille den ind skal jeg også have et regntelt til den. Det telt kom i dag, så nu har barnevognen stået ude i regn og sne siden torsdag, for telt og vogn kommer ikke samme sted fra.

Bleerne skulle også komme i dag, men de kommer så et tredje sted fra. Jeg blev ellers lige så glad da manden kom med barnevognstingene, for jeg troede at mig og Alfred kunne komme i legestue i kulturhuset i dag. Men nej. For nu skal jeg vente på at bleerne kommer, og når der bliver afleveret ting, er det nærmeste man kan komme et afleveringstidspunkt er et eller andet tidspunkt mellem 8 og 16. Det gør det så nemt at planlægge aktiviteter ud af huset:-)

Så må mig og pruttemanden bare hygge os herhjemme i dag, og det har vi jo prøvet før, så det skal nok gå godt. Det er sjovt, at når man ikke kan gå ud, så vil man ud, og når man bare kan gå ud, så gider man ikke rigtigt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar