onsdag den 3. februar 2010

Postbuddet prikker på pakkerne

Jeg tror at vi har verdens mest nysgerrige pakkepost, som altid skal kommentere det han kommer med. I går blev den nye bærbare leveret med et. "Nå der skal en ny maskine til?" Jeg kan ikke lade være med at svare på sådanne spørgsmål og begiver mig ud i en længere forklaring om at min mand computer pludselig ikke virker mere og at vi ikke kan undvære den, så derfor får jeg en ny min mand kan bruge mens den gamle er til reperation.
Hvis han ikke kan se hvad der er i pakken, så kommenterer han i stedet afsenderen. I december havde jeg været hos mine forældre og der var nogle ting jeg ikke kunne have med hjem i kufferten, så de sendte en pakke. Da han afleverer den, skal han lige læse op at det er fra Christensen i Rønne, hvortil jeg så siger: "Ja, det er mine forældre"

Det er ikke fordi det generer mig at han kommenterer, for det er meget hyggeligt at snakke med voksne mennesker når man er på barsel (og også ellers), det er bare lidt underligt. Men måske er det bare mig der ser ud som om mine pakker gerne vil kommenteres. Mit gamle pakkepostbud spurgte da han leverede en ny mobiltelefon om hvad jeg skulle med den gamle og om han måtte købe den til sin søn. Så jeg solgte telefonen for 100 kr til postbuddet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar